mandag den 13. juni 2016

Beton camping bord og andre sjove ting:)

Flere eksperimenter med beton:  Jeg fandt et gammelt campingbord, hvor belægningen var gået af, i en skrot bunke, nu har jeg givet den en gang primer og derefter spartlet et lag fliseklæb på den ru træplade. Så nu har jeg et beton camping bord:) Den skal nok have en ekstra gang med spartlen for da jeg tog den ud i solen, helt sikkert lidt for tidlig slog den nogle helt fine små revner, men pyt når man ikke kan vente, må man jo gøre det om igen.


Alt det jeg støbte i sidste uge er nu ude af formene og jeg er glad.


Min mors gamle sølvfad foreviget i beton, det er s.. da en dejlig måde at tænke og huske hende på, der er serveret mange gode måltider på det fad:O) Jeg ved at hun sidder i sin himmel og synes jeg er dygtig, selv om jeg er 64, er det da dejligt at vide, for sådan var hun altid, meget optimistisk og anderkendende :O)


Det store fad her, som er 60 cm i diameter, det skal jeg eksperimentere lidt mere med, for det kan godt bruges som et lille bord også, skal bare lige udtænke noget stativ agtig som kan fungere som ben/stel???  Gode ideer modtages gerne


En af de mere traditionelle. Rabarber skål. Min læring fra det første blad jeg lavede til denne, er at den skal være lidt rund hvis den skal kunne indeholde vand. Ret logisk. Det er det med at lære ved at gøre, det virker for min hjerne:O)


Et par hosta blad skåle.


Jeg er ikke helt færdig med at lege med beton endnu, det er ret spændende. Jeg har en ret stor skulptur ting i tankerne men mere om det senere hvis det lykkes for mig.

2 kommentarer:

  1. Det er da helt vildt så mange skønne ting, du får lavet med beton, jeg får helt lyst til at gå i gang selv
    At bruge de gamle sølvfade har sat ideer igang hos mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da dejligt hvis du bliver inspireret, det er faktisk ret sjovt og ikke så svært som jeg måske lige havde forestillet mig, men jeg har heller ikke bevæget mig ud i disciplinen med låg krukker osv, indtil videre holder jeg mig til de lidt nemmere ting:)

      Slet