lørdag den 21. februar 2015

Kjolestolen:O)

Hvis jeg havde været 30 år og igang med at skabe mig en levevej så var denne stol aldrig blevet lavet?
Men nu er jeg heldigvis ikke ved at skabe mig en levevej men igang med at leve alle skøre tanker og kreative ideer ud og så er der helt fint plads til en særling som stolen her:)

Hvis du er møbelpolstrer eller på anden måde går op i om alt er lavet lige efter bogen så er det her du skal stå af!!!!:) for denne gang er ingenting som det burde være.






Som så ofte før starter det hele med et sjovt fund, denne gang en kjole købt i Røde kors i RudsVedby på Sjælland og en gammel stol købt i Brædstrup i Jylland og tænk at de to skulle mødes i Høng:)


Stolen har stået længe og ventet men da kjolen kom ind i huset var det bare sådan det måtte være. Rigtig mange andre stoffer og bånd var fremme og blev prøvet af, det er nogen gange næsten den længste proces at beslutte hvad der skal bruges.


Næste trin er afmontering af de snore og det stof der skal af og sprøjtning af armlæn og ben så de MATCHER:)  stoffet.


Så er det ellers bare igang med at måle og sætte nåle i hvor meget stof er der i kjolen, hvor skal den sprækkes op osv osv, ingenting bliver klippet før jeg er sikker på at det sidder der hvor jeg vil have det.
Jeg var hurtig klar over at jeg ville bruge alle de fine kapper der var i kjolen og derfor blev stoffet trukket ud til den ene side så man ikke sidder på dem når man bruger stole.


Jeg har bevaret den nederste kant som var på kjolen og under den har jeg syet en gang filt så selve afrundingen bliver mere fremhævet.
Et super sjovt projekt og jeg ved godt at stoffet er for tynd til at kunne holde til mange års brug men der findes helt sikkert et hjørne hos en eller anden derude hvor stolen kan stå og nyde sin otium :O)

God weekend :O)

11 kommentarer:

  1. Hvor er den da fantastisk! Der kommer virkelig nogle lækre ting ud af din krøllede kreative hjerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja indimellem krøller hjernen men det er jo så sjovt at få lov at følge en tanke:)

      Slet
  2. Den er vidunderlig :) Hvor er det ærgerligt, jeg ikke har plads til den, for den ville passe så godt ind her :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan ikke få plads til det hele det har jeg efterhånden måtte erkende mange gange:)

      Slet
  3. Hvor er det en skøn stol! Måske du kan sælge den til en af de kjolemagere, man af og til ser i 'Skattejægerne' :-) Ja, jeg gad da også godt have den stående i kolonihaven :-)
    På den anden side gør det også lidt ondt at se så skøn en retrokjole lade livet...... Men uanset hvad, har du lavet en meget fin stol!
    Kh Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det er dejligt at høre at stolen bliver taget godt imod og ja måske jeg skulle finde en kjolemager at tilbyde den til:)

      Slet
  4. Virkelig sjov og fed! Dejligt med frit løb for fantasien!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er også ret taknemmelig for at jeg er så priviligeret at jeg helt selv kan bestemme hvad jeg vil lave:)

      Slet
  5. Sikke en vidunderlig idé! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv, jeg går og grubler lidt over, hvad den anden kjole som jeg fandt, skal bruges til:)

      Slet
  6. Hvor er den fantastisk. Skøn idé og fedt resultat :)

    SvarSlet