tirsdag den 10. februar 2015

Feriebørn og maleglæde :O)

Jeg havde lovet den ældste af mine feriegæster Ester som er 6 år at hun måtte begynde på et maleri i går men nu skal man jo ikke tro at man står tilbage og ikke kan male selv om man kun er to år:) så gulvet blev dækket af og så blev der pakket lærred ud og gået til farverne:)


Ikke noget med at få redt hår eller vasket kattemasken fra gårsdagens fastelavns halløj af, den slags bagateller er der ikke tid til når male inspirationen banker på:O



Det er sjovt at se hvordan fornuften overtager så snart ungerne bliver bare lidt ældre, Rita på to fik tværet malingen ud i løbet af ti min og brugte mere maling end der går til en af mine større malerier, temaet her var " mere maling mormor, mere maling mormor og så var det maleri klar til at blive stillet til tørre. 
Ester 6 år er gået over i tema hjørnet "det skal ligne noget" til gengæld havde hun gang i mange ting og var helt opslugt det meste af formiddagen:)


Min opgave lige nu er så at overtale dem til at malerierne skal blive stående her så vi kan male videre næste gang de kommer, den overtalelse er ikke altid nem men når man kender pladsen derhjemme ( 4 mand på 50m2 m så kan det godt være at forældrene bliver glade for ikke at få alt for meget med hjem:)


Sidst på ugen er det min tur til at fordybe mig i et maleri:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar