torsdag den 29. januar 2015

Den grimme ælling som blev til en tyrkis svane:)

Da jeg slæbte afsted med "liget" som kan ses her fra genbrugsbutikken tror jeg de var lykkelige over at slippe af med det noget miserable lille møbel men som i så mange ting her i livet gælder det om at se muligheder og ikke begrænsninger:) og jeg kunne faktisk godt forestille mig at det kunne blive rigtig fint.

Vi har arbejdet intens på det lille møbel og er selv rigtig godt tilfreds med resultatet!!!:)







Det første var at få fjernet det klodsede arrangement som havde holdt spejlet, det virkede alt for voldsom til det lille skab.

Så blev den mellemste plade og selve soklen sprøjtemalet og nu skulle der blandes maling og det er en sjov proses. Jeg blive ved med at blande små dråber i grundfarven indtil jeg synes den bliver helt som den skal være, jeg bruger et stykke papir og en finger til at køre farverne sammen på, det virker bedst for mig:)

I vores gemmer havde vi en låge som vi engang har taget af et teak skab, den blev savet i stykker og brugt som plade og bagstykke.



Grebene kunne jeg ikke rigtig forlige mig med så en sen aften gik jeg en runde i vores udstilling og ledte efter noget som event kunne bruges som greb:)
Et par bogstøtter og en brevholder endte med at blive de udvalgte. Enderne af brevholderen sidder på lågerne og på skufferne valgte vi at bevare den aflange form så det er et stykke masiv teak fra brevholderen som er brugt til dem.



Spejlet har vi opgivet at bruge det gemmer vi til en anden gang, for det store jernstativ virker meget klodset til det her skab men alt afhængig af hvor skabet skal stå ville det være fint med et aflangt teak spejl.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar