torsdag den 20. marts 2014

En TV STOL fra 60èrne

Ren nostalgi og gammel kærlighed, det er da ikke så ringe følelser at blive besat af:)  
Følelsen af pludselig at være tilbage i en anden tid kan aktiveres af mange ting, denne gang blev det en gammel stol der satte gang i minderne. 
Heeeeeelt tilbage i 1972 da Finn og jeg flyttede sammen havde han sådan en stol, dengang hed den en TV stol og var noget af det hotteste, Finns var godt nok i mosgrøn fløjl.
 Stolen fulgte os i rigtig mange år så ikke så mærkelig at det sætter gang i minderne når man ser den igen:)





Som det kan ses var stolen meget slidt, træt og fuld af kattehår så det var noget af et arbejde at få den renset, jeg havde håbet at det sort/hvide stof kunne bevares men det gik ikke, så nu har den fået et nyere ternet stof og en pink murresnor rundt i kanten. 
Jeg kom til at sætte stolen ud på det badeværelse vi har sammen med udstillingen og det gav pludselig gode ideer til nytænkning af farver til bord, spejl og vægge så nu er min hjerne på overarbejde, for som nogen ved er der ikke så langt fra tanke til handling her hos mig:-)


2 kommentarer:

  1. Wow den er flot ... så den da du fik den hjem her på bloggen og tænkte ... uhhh lige en type stol jeg kunne bruge, spændt på og se om der kommer lidt spræl på den også ... og sørme om der ikke gjorde! Så ja kommer den til salg så er jeg meget interesseret :)

    Mvh
    Trine

    SvarSlet
  2. Den er så skøn med det nye stof på...

    SvarSlet