torsdag den 14. november 2013

Gammelt vægskab ( værkstedsskab)

I sommers købte jeg et meget medtaget gammelt vægskab ved et lille vej loppemarked, og faktisk var Finn for en gang skyld ret opgivende overfor mit køb det sker virkelig sjælden, men der var så mange ting der lige skulle spartles og laves og lister der skulle skiftes osv. osv. så havde det stået til Finn var den nok aldrig nået hertil:O)
Men det var da alt arbejdet værd.


Et skab med brugsspor og nymalet i en afdæmpet grønlig farve.
Vi mangler lige at finde noget lukkehaløj til lågen, jeg tror det ender med at blive en gammeldags hasp.


Jeg har lavet en løs plade som er beklædt med selvklæbende hyldepapir og den kan bruges ovenpå hylden med alle hullerne hvis man ikke har noget at bruge huller til.


2 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet lækkert det skab. Jeg har forresten lige et spørgsmål mere ang. Maling. Ved du om malingen kan risikere at boble op hvis man bruger spraymaling ovenpå vandbaseret grunder?

    SvarSlet
  2. Min erfaring er at det godt kan lade sig gøre, når bare grunderen er godt gennemhærdet.
    eva

    SvarSlet