tirsdag den 18. december 2012

Julepynt af den hjemmelavede slags


Jeg blev helt i julestemning af alle de søde kommentarer og mails jeg har fået efter at jeg viste de gamle juleroser frem, så derfor får i lige lidt billeder af disse fine støbte gibs  juleophæng.
Jeg lavede dem sammen med mine piger, (nå ja piger og piger, de er begge over 30) for 3-4 år siden.


Først er formen lavet i ler, som så er støbt i gibs, derefter smøres en silikonemasse ovenpå gibsen, den skal have rigtig mange lag, og når det er godt tørt så har man en støbeform der kan bruges igen og igen, Vi lavede flere hundrede af dem dengang vi havde julemarkeder inde på Amager, og vi har faktisk også haft dem til salg i Fantast-fabrikken i år.






1 kommentar:

  1. Jeg skal altså også snart have gang i det ler ! - super flotte det I har lavet. I like :-D

    SvarSlet