torsdag den 29. marts 2012

Gammel gyngestol

Vi faldt over denne gamle sag i går, egentlig er jeg ikke selv så vild med de gamle gyngestole men hold da helt op hvor er der gjort meget ud af det rent håndværksmæssigt, og så sidder man forbavsende godt i sådan en sag. Nu skal den sprøjtemales tror jeg for træet har de fineste årer og dem vil jeg gerne kunne se efter at den er malet og så noget nyt betræk, det bliver ret spændende om det ender med at jeg kan lide gamle gyngestole, man har vel et standpunkt til man tager et nyt ikke???
Hvad med dig og gyngestole???

9 kommentarer:

  1. Hej elsker gyngestole, og hader rokkestol... det er altså en rokkestol du har fået fingerne i, men jeg er nu ret sikker på du kan få noget flot ud af den alligevel. ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise, så blev jeg så meget klogere, har slet ikke tænkt på at der var både gynge og rokke :O)

      Slet
  2. Jo gyngestole er de gammeldags, og rokke er de "nye" fra 40-60erne som var nogle moderne nogle, med fjeder og det hele.

    SvarSlet
  3. Forresten er vi ved at planlægge loppemarkede herhjemme, (holmegaard) og der vil være masser af møbler. måske noget for jer ? men skal nok lige vende tilbage med tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder spændende med det loppemarked det vil jeg gerne vide hvornår det bliver.

      Slet
  4. Den model som du har fundet, havde vi også i mit barndomshjem (indtil den blev sat væk fordi min bror stod i den og gyngede helt vildt). - Nu er den kommet op til min bror. Jeg foretrækker "den rigtige gyngestol" hvor man gynger på "meder" og ikke på en fjeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja når jeg tænker langt nok tilbage kan jo jo godt huske at min Bedstefar havde en gyngestol altså den på meder og at jeg altid blev søsyg af at sidde i den:O)

      Slet
  5. Jeg kan rigtig godt li gyngestole, bare ikke lige den type som du har fundet her. Jeg har en gammel en stående i kælderen, den er mere let i udtrykket? Ved du hvad jeg mener? men jeg ElsKER iden om en gyngestol, for der er ikke noget hyggeligere :)

    SvarSlet
  6. Jeg har det som Louise med gyngestole/rokkestole, men jeg er helt sikker på, at den bliver rigtig fed, når den har fået en make over af dig :-)
    Desværre har jeg selv kun plads til 2 gyngestole - en i stuen og en i soveværelset, men men men nu må jeg have en til haven. Har kig på en, som desværre er hulens dyr, så håber på at finde en på loppemarked eller lign - det er jo noget sjovere!
    Solskinshilsner fra
    Anette

    SvarSlet